Barnmelodifestival

Grannmiddagen igår var verkligen trevlig! Idag har jag bara rensat avlopp, satt upp mina adventsstjärnor och kollat på TV. I reklampauserna på TV4 slog jag över och kollade på melodifestivalen för barn. Rätt som det var kom det inskuttande en liten flicka från Vitryssland iklädd en knallrosa balettkjol, rosa knästrumpor, rosa springskor, rosa skärm på huvudet och två ojämnt plaserade pippilottor som som likande pikinesertofsar på huvudet. Jag minns inte vad hon hade för tröja, men den var säkert rosa den med... Inte nog med allt detta rosa. När ungen började sjunga höll jag på att trilla ur soffan. Med tanke på att det handlar om barn nu ska jag inte ens lindrigt försöka beskriva vad det lät som. Kort sagt; hon kunde inte sjunga. Jag slog snabbt över till rekamen på TV4 igen. När filmen på TV4 var slut slog jag åter på lilla melodifestivalen igen för att se vem som vann (klart att jag var nyfiken!). Gissa vem...? Vitryssland så klart. Jag var tvungen att lyssna på hela låten eftersom den anske inte var så hemsk som jag först tyckte att den var. Den var värre.
Publicerat i Allmänt
#1 / / Annaa M:

Ha ha, håller med dig! Det är något mycket märkligt över hela den där tillställningen. Såg den med äldsta dottern, vi tyckte England var det enda bidrag med nån profil men det hörde ju inte hemma där!

#2 / / Ellie:

Tur jag inte såg det programmet....
Har du flyttfeber än?